Search
Search
Cum să atragi și să-ți fidelizezi pacienții în secolul 21
soft cabinet medical

Cum să atragi și să-ți fidelizezi pacienții în secolul 21

Cum să atragi și să-ți fidelizezi pacienții în secolul 21

Nu mai este niciun secret pentru nimeni că trăim într-o epocă digitală, iar jumătate din viața noastră se desfășoară online. Orice vârstă am avea, mediul online ne atinge pe toți, într-un fel sau altul, și ne ghidează comportamentul, chiar și atunci când ieșim în realitatea „offline”. Oamenii tind să caute cât mai multe metode sau tool-uri pentru a-și simplifica munca, interacțiunile și, până la urmă, întreaga viață.

Iar dacă serviciile cabinetului tău stomatologic se adresează acetui tip de oameni – și sigur li se adresează! – ar fi păcat să nu ții pasul cu evoluția tehnologiei și să-i pierzi, în favoarea concurenților care au fost mai rapizi decât tine.

Iată câteva lucruri pe care oamenii moderni le caută într-o clinică stomatologică și pe care și tu le-ai putea oferi cu ușurință.

Oamenii caută și citesc review-uri

Înainte să facă o alegere atât de importantă, cum este clinica stomatologică și medicul căruia i se vor încredința, oamenii vor să te cunoască. Te caută pe Google, citesc review-urile de pe pagina ta de Facebook, întreabă pe grupuri.

Este important să fii acolo unde oamenii caută și, mai mult decât atât, prezența ta să fie una pozitivă. Și oricât de bun profesionist ai fi, uneori impactul mai este dat și de experiența pacienților, per ansamblu: cât de ușor le-a fost să se programeze, cât de bună a fost comunicarea cu medicii, cât de deschis la sugestii a fost întregul personal, cât timp au pierdut (sau au câștigat) la clinica ta.

Tu ce le oferi în plus pacienților tăi? Îți oferim noi câteva sugestii în continuare.

Mulți oameni au fobie de telefon

Se numește „telephone phobia” sau „telephonophobia” și este o problemă a secolului 21. Este considerată a fi una dintre anxietățile sociale din prezent și se manifestă prin frica de a răspunde, dar mai ales, de a iniția o conversație prin telefon. Nu se știe dacă apariția internetului a contribuit la dezvoltarea acestei fobii sau, dimpotrivă, a venit ca o soluție pentru cei care o aveau deja.

Cert este că mulți oameni preferă să folosească alte mijloace de comunicare – cele online, de cele mai multe ori – în loc să pună mâna pe telefon și să vorbească.

Așa că ce-ar fi să le oferi un soft prietenos care să le permită să-și facă o programare în clinica ta cu doar câteva click-uri? Studiile arată că softurile de programări online ajută la creșterea numărului de pacienți într-o clinică, dar și la creșterea încrederii în serviciile clinicii, în general.

Oamenilor nu le place să alerge de la un medic la altul

Dacă ai o clinică stomatologică full-service, poți să sari peste paragraful ăsta. Dar, dacă îți lipsește măcar un serviciu, atunci te invităm să citești în continuare. Foarte rar găsești în același loc medici stomatologi, medici specializați în chirurgie dentară, radiologi, tehnicieni dentari. Chiar dacă ei nu lucrează toți în același loc, comunicarea dintre ei trebuie să fie perfectă, pentru a duce cazurile la bun sfârșit. Iar atunci când ei nu se străduiesc suficient să comunice, această sarcină cade în grija pacientului.

Așa se face că oamenii aleargă de la o clinică la alta, de la laboratorul de analize la stomatolog și înapoi, apoi la chirurg și, eventual, mai sună și la laboratorul de lucrări dentare, să se asigure că totul decurge cum trebuie și la timp.

Însă oamenilor nu le place să alerge. Mult mai comod le-ar fi – și lor, dar și ție și tuturor celor implicați în proces – dacă ai avea o aplicație web dedicată, unde toată lumea poate să adauge documentele importante specifice fiecărui caz, alături de comentarii și alte precizări, la care să aveți cu toții acces, pentru o comunicare eficientă.

Mai mult, chiar și pacientul ar putea să adauge informații relevante căci, uneori, o simplă lucrare stomatologică poate deveni complicată, dacă pacientul mai are și alte probleme de sănătate și este nevoie de mai multe investigații, din partea altor medici.

Oamenii pierd hârtii

Există persoane extrem de strângătoare, care păstrează totul în ordine, chitanțele așezate cronologic și orice rețetă, scrisoare medicală sau plan de tratament primit vreodată de la orice medic. Dar aceste persoane sunt puține.

Adevărul este că cei mai mulți dintre noi avem gestul reflex de a arunca la gunoi sau, dacă nu-l avem, cumva reușim să rătăcim hârtiile pe care le primim. Cei mai mulți ar prefera ca totul să se întâmple online sau măcar stocat cumva în telefon, să scape de această grijă.

În plus, este neplăcut să constați că medicul nu poate continua ceea ce a început, din simplul motiv că nu ai venit cu hârtia pe care stăteau scrise toate detaliile întâlnirii anterioare. Este dificil de crezut că, în secolul 21, un medic nu poate deschide un calculator și nu poate căuta într-o bază de date, pentru a obține toate informațiile de care are nevoie. 

Aceste lucruri, totuși, se întâmplă, dar nu este obligatoriu să ți se întâmple și ție.

Nici măcar nu este atât de complicat: accesezi EMIM, o aplicație web gratuită care te ajută să gestionezi toate informațiile despre pacient. Acolo îi vei găsi de fiecare dată istoricul tratamentului și alte informații importante și-l vei scuti și pe el de grija de a-și ține în buzunar și în portofel toate hârtiile primite. 

În plus, pe lângă că vei avea o clinică paperless, vei face un pas important și către destinația „eco friendly”.

3 pași simpli către contul tău gratuit EMIM

Ce poate fi mai plăcut decât o aplicație gratuită pe care nici măcar nu e nevoie să ți-o instalezi în calculator? În doar 3 pași, poți crea contul clinicii tale pe EMIM și astfel vei avea acces la toate beneficiile pe care ți le oferim:

  1. Intri pe emim.ro și apeși pe butonul „Vreau cont”;
  2. Completezi datele tale, îți creezi o parolă și apeși pe „Înregistrare”;
  3. Îți adaugi clinica în sistem.

Comunicarea este cheia

Poate sună ca un clișeu, dar oamenii vor să se simtă importanți, mai ales în chestiuni ce țin de sănătatea lor: să li se răspundă complet și rapid la mesaje, să li se acorde toată atenția, să economisească timp. Toate aceste aspecte duc, în cele din urmă, la stilul de comunicare a clinicii.

Asta este ceea ce face EMIM: pune la dispoziția clinicii tale toate instrumentele necesare pentru a te ajuta să îmbunătățești comunicarea cu pacienții tăi; pentru a-i convinge să te aleagă pe tine și, mai apoi, să revină și să te recomande mai departe.

În acest fel, crește și numărul de review-uri bune despre care vorbeam la început și, mai ales, numărul de pacienți mulțumiți. Iar tu exact asta îți dorești, nu-i așa?

Join the discussion